Bugatti planifică lansarea unui model electric care să coste mai puțin de un milion de euro

  • 18 Noiembrie 2019 19:01
Bugatti planifică lansarea unui model electric care să coste mai puțin de un milion de euro

Constructorul francez de automobile premium Bugatti Automobiles SAS vrea să își extindă clientela, adăugând supercar-ului Chiron, care costă 2,5 milioane euro, un model mai accesibil, transmite Bloomberg.

Acest al doilea model ar urma să fie un vehicul electric - fie un grand tourer, fie un crossover - care să aibă patru locuri și care ar urma să coste undeva între 500.000 și un milion de euro.

Bugatti poartă în prezent discuții cu firma mamă Volkswagen AG cu privire la această investiție, a declarat directorul general de la Bugatti, Stephan Winkelmann.

'Industria auto trece printr-o transformare radicală și vrem să vedem care sunt oportunitățile pentru a dezvolta brandul Bugatti în viitor', a spus Winkelmann, care a recunoscut însă că trebuie să lupte din greu pentru a obține fonduri pentru un astfel de proiect de nișă.

Acest plan arată că și constructorii care nu au legătură cu realitățile de zi cu zi ale transportului se confruntă cu sfârșitul erei motoarelor cu combustie internă. Pentru Bugatti este mai puțin vorba de emisii poluante și mai mult despre progres și inovație.

Stephan Winkelmann, care anterior a condus marca Lamborghini, o altă divizie din cadrul Volkswagen, încearcă să facă din Bugatti o companie care să poată supraviețui și în afara grupului auto german. În prezent, automobilele de elită produse de Bugatti oferă oportunități limitate pentru piese și tehnologie comună cu alte automobile din grupul Volkswagen. Din cauza costurilor mari de dezvoltare și a volumelor mici de producție, Veyron, primul model produs de Bugatti după ce a trecut sub controlul Volkswagen, a fost considerat unul din modelele cu cele mai mari pierderi din istoria industriei auto.

Winkelmann a subliniat că în prezent Bugatti are 'câștiguri decente', însă marca trebuie să își dovedească viabilitatea din punct de vedere al business-ului și nu doar pentru performanțele sale tehnologice. După ce la începutul acestui an un automobil Chiron a atins o viteză de peste 300 de mile pe oră (480 km/h), directorul general spune că producătorul auto nu mai este interesat de astfel de performanțe și în schimb vrea să își crească atractivitatea ca marcă de lux.

Bugatti a decis că modelul Chiron va fi produs în doar 500 de exemplare, iar în prezent constructorul francez de nișă realizează aproximativ 100 de vehicule pe an. Adăugarea unui model mai ieftin ar însemna că producția va crește semnificativ până la 600 de vehicule pe an, a estimat Winkelmann, cel care este responsabil pentru decizia Lamborghini de a produce modelul SUV Urus.

Directorul general de la Volkswagen, Herbert Diess, vrea ca mărcile premium din portofoliul grupului să genereze profituri mai mari și are un plan ce vizează regruparea Bugatti, Bentley și Lamborghini într-o divizie de automobile super-premium, care ar urma să fie condusă de Porsche.

'Dacă ne uităm la această combinație de mărci, cred că va fi ceva unic în industria auto', a adăugat Winkelmann.

Constructorul auto italian Ferrari NV, a cărui valoare s-a triplat de la oferta sa publică inițială, a devenit un exemplu de succes al potențialului pe care îl are o marcă de automobile premium. În schimb, rivalul Aston Martin are dificultăți în a urma strategia celor de la Ferrari, transmite AGERPRES.

 

Tags

Alte Noutati

LIVE
Meteo Chișinău
22,74
Cer fragmentat
Umiditate:59 %
Vint:3,6 m/s
Thu
17
Fri
11
Sat
12
Sun
15
Mon
15
Arhivă Radio Chișinău