Ce a dezvăluit cutia neagră despre prăbușirea avionului Boeing 737 MAX din Etiopia

  • 18 Martie 2019 09:16
Ce a dezvăluit cutia neagră despre prăbușirea avionului Boeing 737 MAX din Etiopia

Datele de pe cutia neagră cu parametrii de zbor ai avionului Boeing 737 MAX 8 care s-a prăbușit pe 10 martie la scurt timp după decolarea de pe aeroportul din Addis Abeba arată ''similarități clare'' cu accidentul din octombrie al unui avion de același tip aparținând companiei indoneziene Lion Air, a declarat ministrul etiopian al transporturilor, Dagmawit Moges, informează AFP și Agerpres.

'În cadrul analizei înregistratorului parametrilor de zbor (FDR - Flight data recorder), similarități clare au fost remarcate între zborul 302 al Ethiopian Airlines și zborul 610 al Lion Air'', a menționat ministrul etiopian la o conferință de presă.

Deși a fost întrebată în mod repetat de jurnaliști, ea nu a dorit să ofere detalii despre asemănările remarcate între cele două accidente, soldate cu 157 de morți în cazul avionului Ethiopian Airlines și cu 189 de morți în cel al Lion Air, precizând în schimb că un raport preliminar cu privire la cauzele prăbușirii avionului etiopian va fi publicat în termen de 30 de zile.

Cele două cutii negre ale avionului - FDR și cea care a înregistrat discuțiile între piloți - au fost trimise în Franța pentru analiză. Biroul francez de investigații și analize aeronautice (BEA) a anunțat tot duminică pe Twitter că ''datele înregistrate (de cutiile negre) au fost descărcate cu succes'' și au fost transmise echipei etiopiene de investigație.

Mai mulți experți au vorbit deja despre asemănări între cele două catastrofe aeriene. La fel ca în cazul accidentului avionului Lion Air, prăbușirea avionului Ethiopian Airlines s-a produs la scurt timp după decolare. De asemenea, ambele aparate au avut oscilații de viteză și altitudine.

Suspiciunile au în vedere o posibilă funcționare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor menit să împiedice intrarea avionului în picaj, denumit MCAS (Manoeuvering Characteristics Augmentation System).

Acest sistem a fost conceput special pentru modelul Boeing 737 MAX pentru a preveni un efect nedorit creat de motoarele mai grele și cu un diametru mai mare față de cele ale precedentelor generații de Boeing 737. Acest efect poate orienta botul avionului într-un unghi de urcare, ceea ce poate antrena apoi un picaj. Pentru a preveni acest picaj sistemul MCAS pune avionul într-un unghi de coborâre pentru ca aparatul să poată recupera viteza.

Potrivit presei, pilotul avionului etiopian a cerut cu o ''voce panicată'' turnului de control de la Addis Abeba să se întoarcă, în timp ce viteza avionului creștea periculos.

Tags

Alte Noutati

LIVE: Muzică
Meteo Chișinău
8,29
Cer senin
Umiditate:80 %
Vint:3,09 m/s
Sat
15
Sun
15
Mon
17
Tue
16
Wed
14
Arhivă Radio Chișinău