Bloomberg: De ce se prăbușesc avioanele de pasageri produse în Rusia/ SSJ 100, singurul model fabricat după sfârșitul URSS
-
07 Mai 2019 13:11
Tragedia aviatică din Moscova, în care a a fost implicată o aeronavă Sukhoi Superjet 100, ridică semne de întrebare privind industria aeronautică din Rusia, care moștenește în mare parte „filozofia” de business a Uniunii Sovietice, scrie Leonid Bershidsky într-un editorial publicat în Bloomberg, preluat de Mediafax.
Izolaționism, acesta este cuvântul-cheie care caracterizează industria aviatică din Rusia, notează Bershidsky, precizând că Sukhoi Superjet 100 (SSJ 100) este singurul model de aeronavă comercială produs de ruși după prăbușirea URSS.
Proiectul SSJ 100 este „planul predispus la defecțiuni care încoronează epoca Putin, o încercare de-a exploata expertiza producătorului de avioane de război Sukhoi pentru a recupera gloria apusă a poveștii sovietice despre construcția avioanelor”.
Imperiul sovietic își făcuse un titlu de glorie din faptul că nu importa aeronave, din rațiuni de securitate națională. La sfârșitul anilor 1980, industria aviatică sovietică recruta masiv forță de muncă – circa 2 milioane de muncitori. Aproximativ 150 de avioane civile erau produse în fiecare an.
În 2000, odată cu venirea la putere a lui Vladimir Putin, „guvernul rus a făcut un efort concentrat pentru a re-naționaliza ceea ce mai rămăsese din industria aeronautică sovietică și pentru a aduce pe piață avioane noi”.
Leonid Bershidsky notează că „fabricarea de avioane în Rusia este pentru Putin o chestiune de prestigiu național, un semnal că Rusia a rămas o mare putere, la egalitate cu SUA și Europa și înaintea Chinei”. Mai multe detalii găsiți pe mediafax.ro.
Sursa:Mediafax