Atracțiile turistice din Republica Moldova nu sunt promovate
-
20 Iunie 2017 13:20
Republica Moldova este una dintre țările care obține cel mai mic profit din turism, potrivit unui raport al Consiliului Mondial al Turismului și Călătoriilor.
Turiștii care ne vizitează țara sunt atrași atât de rezervațiile naturale, precum și de regiunea transnistreană, în timp ce cetățenii Republicii Moldova preferă să călătorească în afara țării, pentru că atracțiile turistice de acasă nu sunt promovate.
Anul trecut, circa 18 mii de turiști au călătorit în Republica Moldova, arată datele Asociației de Promovare a Turismului. Ei au vizitat Orheiul Vechi, rezervațiile naturale din nord și din sud și de Cetatea Sorocii. Totodată, printre preferințele turiștilor străini sunt și excursiile în regiunea transnistreană, cu genericul „Back to URSS”. Sunt aceleași destinații turistice, cunoscute de ani buni. Însă în Republica Moldova sunt multe locuri care rămân în umbră, susține președintele Asociației de Promovare a Turismului în Republica Moldova, Alexandru Filipschi.
„În alte țări turismul aduce o bună parte a PIB-ului. Dacă nu există o promovare a turismului, nu există nici turism. Dacă cetățenii noștri ar cunoaște ce destinații turistice sunt acasă, le-ar putea promova cu ușurință și printre străini. Japca, Vadul lui Rașcov, Muzeul Pâinii, Cetatea Tighina, care necesită a fi promovată - avem destinații ce pot fi promovate, dar nu există fonduri pentru asta”.
În ultimul timp, în topul destinațiilor turistice au intrat și vinăriile. În Republica Moldova, 15 dintre vinării oferă și cazare vizitatorilor.
Orheiul Vechi, Cetatea Sorocii și mănăstirile - acestea sunt cele mai cunoscute destinații turistice și de către cetățenii Republicii Moldova. Oamenii spun că ar vrea să călătorească mai mult prin Republica Moldova și recunosc că nu știu prea multe despre turismul de acasă.
„Mi-ar plăcea să călătoresc mai mult prin Republica Moldova, nu doar la Orheiul Vechi. De exemplu, știu că în nord sunt foarte multe stânci și grote, inclusiv la Duruitoarea. Cred că ar trebui mai multă promovare”.
„Mergem mai des la Orheiul Vechi, la mănăstiri. Dar mai mult preferăm să mergem în afară, pentru că acolo sunt multe lucruri pe care încă nu le cunoaștem. De exemplu, de curând am fost la Pitești, la Curtea de Argeș, România e o țară foarte frumoasă”.
Potrivit unui raport al Consiliului Mondial al Turismului și Călătoriilor, citat de portalul Mold-street, contribuția directă a industriei turismului în economia Moldovei în anul 2016 a fost de 1,3 miliarde de lei, ceea ce constituie un procent din Produsul Intern Brut.