Apple va bloca în browser-ul Safari urmărirea utilizatorilor prin cookie-uri, amprentare digitală sau social media

  • 06 Iunie 2018 16:56
Apple va bloca în browser-ul Safari urmărirea utilizatorilor prin cookie-uri, amprentare digitală sau social media

Noile versiuni de iOS, watchOS, macOS și tvOS nu au fost singurele lucruri cu care Apple s-a lăudat pe scena WWDC 2018.

În urma scandalurilor online referitoare la intimitate și posibilitatea de a fi urmărit de către site-uri, chiar dacă nu ai un cont înscris sau nu accepți să stochezi cookies, Apple a decis să facă această urmărire mult mai grea, sau aproape imposibilă. Astfel, începând cu noile versiuni de software, browser-ul Safari va împiedica urmărirea prin cookies și diverse elemente ale site-urilor, dar va și împiedica identificarea utiliatorului bazată pe hardware-ul sau software-ul folosit.

Craig Federighi, SVP of Software Engineering în cadrul Apple, a vorbit pe scena WWDC despre noua versiune de Safari, care va debuta pe macOS Mojave și pe iOS 12. Aceasta va detecta automat elementele care pot urmări activitatea utilizatorului, precum butoane de Like, Share sau căsuțe de comentarii și va întreba utilizatorul dacă acceptă sau nu urmărirea. De asemenea, chiar dacă site-ul nu specifică, browser-ul va întreba utilizatorul dacă acceptă cookie-uri. Aceste lucruri vor face urmărirea activității în scopuri comerciale mult mai grea pentru advertiseri, oferind astfel utilizatorilor control asupra acestor informații.

Mai mult, anumite servicii de advertising pot crea profiluri despre utilizatori folosind doar informațiile pe care le poate extrage din browser, precum hardware-ul de pe care navighează pe internet și software-ul instalat. iOS 12 și macOS Mojave vor furniza mult mai puține informații de acest gen către site-uri, astfel informațiile raportate de dispozitive similare vor fi identice, făcând „amprentarea” aproape imposibilă. Practic, toate MacBook-urile și toate iPhone-urile din aceeași generație vor fi identificate identic, indiferent de configurație. Pe partea software, sistemele de advertising puteau identifica mai bine un sistem folosind informații despre font-uri și plug-in-uri, ceva ce nu va mai fi raportat. Tot ce vor putea vedea vor fi font-urile implicite și setările de bază ale sistemului de operare.

Probabil că acum că Apple ia inițiativă, alți producători de browsere vor urma exemplul pentru a oferi o experiență de browsing mai „intimă” pentru cei care își doresc un grad mai ridicat de anonimitate.

 

Sursa: Go4it

 

Tags

Alte Noutati

LIVE: Confluențe Românești cu Radio România Internațional
Meteo Chișinău
15,52
Câțiva nori
Umiditate:58 %
Vint:3,6 m/s
Wed
15
Thu
16
Fri
12
Sat
14
Sun
15
Arhivă Radio Chișinău