Apă și atmosferă pe o planetă îndepărtată, care ar putea susține viața

• 12 Septembrie 2019 10:21
Apă și atmosferă pe o planetă îndepărtată, care ar putea susține viața

Cercetătorii au identificat apă pe un super-Pământ ce ar putea susține viața, potrvit unui studiu.

O echipă de oameni de știință din Marea Britanie a descoperit pe o planetă îndepărtată apă și o atmosferă ce ar putea susține viața, planetă cunoscută sub numele K2-18b, situată la circa 110 ani-lumină distanță de Terra.

Exoplaneta a fost observată pentru prima oară în anul 2015 de telescopul spațial Kepler al agenției spațiale americane NASA, însă analiza recentă a datelor a relevat detalii noi, ce nu au mai fost observate până în prezent pe un super-Pământ.

K2-18b este clasificată drept super-Pământ deoarece este mai mare decât planeta noastră - de două ori mai mare și de opt ori mai grea.

Dispozitivele obișnuite din prezent pot determina doar factori de bază, precum distanța, masa și temperatura, însă uneltele sofisticate create la University College London au reușit să ''traducă'' informațiile primite de la telescopul spațial Hubble pentru a înțelegere semnătura moleculară a vaporilor de apă.

K2-18b este prea departe pentru a fi văzută de astronomi, însă aceștia pot observa modul în care lumina emisă de stea este filtrată prin atmosfera planetei în timp ce orbitează în jurul propriului soare, numit K2-18, potrivit Press Association, preluată de Agerpres.

''Este singura planetă din afara sistemului nostru solar pe care o cunoaștem care are temperatura corespunzătoare, o atmosferă și apă'', a declarat autorul principal al studiului, doctor Angelos Tsiaras.

Deși planeta ar putea fi locuibilă, oamenii de știință au declarat că instrumentele disponibile în prezent nu pot determina dacă există semne de viață pe aceasta.

De asemenea, va fi nevoie de multe alte observații pentru a putea fi siguri că este o planetă locuibilă, au precizat ei.

Echipa de cercetători, care a publicat concluziile în Nature Astronomy după mai mult de un an de studiu, consideră că planeta ar putea conține apă în proporție de doar 0,01% sau chiar de 50%.

''Nu știm câtă apă există, cu toate acestea, ceea ce ne transmit aceste modele este faptul că acolo există o atmosferă'', a declarat coautorul studiului, doctor Ingo Waldmann.

Sursa: RRA