Apă şi atmosferă pe o planetă îndepărtată, care ar putea susţine viaţa

• 12 Septembrie 2019 10:21
Apă şi atmosferă pe o planetă îndepărtată, care ar putea susţine viaţa

Cercetătorii au identificat apă pe un super-Pământ ce ar putea susţine viaţa, potrvit unui studiu.

O echipă de oameni de ştiinţă din Marea Britanie a descoperit pe o planetă îndepărtată apă şi o atmosferă ce ar putea susţine viaţa, planetă cunoscută sub numele K2-18b, situată la circa 110 ani-lumină distanţă de Terra.

Exoplaneta a fost observată pentru prima oară în anul 2015 de telescopul spaţial Kepler al agenţiei spaţiale americane NASA, însă analiza recentă a datelor a relevat detalii noi, ce nu au mai fost observate până în prezent pe un super-Pământ.

K2-18b este clasificată drept super-Pământ deoarece este mai mare decât planeta noastră - de două ori mai mare şi de opt ori mai grea.

Dispozitivele obişnuite din prezent pot determina doar factori de bază, precum distanţa, masa şi temperatura, însă uneltele sofisticate create la University College London au reuşit să ''traducă'' informaţiile primite de la telescopul spaţial Hubble pentru a înţelegere semnătura moleculară a vaporilor de apă.

K2-18b este prea departe pentru a fi văzută de astronomi, însă aceştia pot observa modul în care lumina emisă de stea este filtrată prin atmosfera planetei în timp ce orbitează în jurul propriului soare, numit K2-18, potrivit Press Association, preluată de Agerpres.

''Este singura planetă din afara sistemului nostru solar pe care o cunoaştem care are temperatura corespunzătoare, o atmosferă şi apă'', a declarat autorul principal al studiului, doctor Angelos Tsiaras.

Deşi planeta ar putea fi locuibilă, oamenii de ştiinţă au declarat că instrumentele disponibile în prezent nu pot determina dacă există semne de viaţă pe aceasta.

De asemenea, va fi nevoie de multe alte observaţii pentru a putea fi siguri că este o planetă locuibilă, au precizat ei.

Echipa de cercetători, care a publicat concluziile în Nature Astronomy după mai mult de un an de studiu, consideră că planeta ar putea conţine apă în proporţie de doar 0,01% sau chiar de 50%.

''Nu ştim câtă apă există, cu toate acestea, ceea ce ne transmit aceste modele este faptul că acolo există o atmosferă'', a declarat coautorul studiului, doctor Ingo Waldmann.

Sursa: RRA