Amenzi de peste 60.000 lei pentru un post TV din Chișinău care a depășit cota de publicitate
-
05 Februarie 11:41
Un post de televiziune din Republica Moldova a fost sancționat cu 11 amenzi în valoare totală de 61.000 de lei pentru că a difuzat publicitate peste norma stabilită de lege, iar două programe audiovizuale au fost întrerupte de publicitate la intervale mai mici decât prevede legislația, în cadrul ședinței Consiliului Audiovizualului din 2 februarie.
Controlul programelor difuzate în orele de maximă audiență de seară din 23 decembrie 2023, intervalul orar 17:00 – 24:00, a arătat că timpul de publicitate peste durata maximă admisă a variat între 23 sec. și 05 min. 09 sec. În total au fost 6 depășiri cu o durată de 20 min. 51 sec. Drept urmare, postul a fost sancționat cu două amenzi de 5 000 de lei fiecare, cu două a câte 6 000 de lei și cu altele două de 7 000 de lei fiecare.
Proporția de spoturi publicitare și de spoturi de teleshopping într-un interval de o oră nu poate depăși 20%, respectiv 12 minute ca durată cumulată, conform prevederilor art. 67 alin. (1) din Codul serviciilor media audiovizuale (CSMA).
Totodată, s-a atestat că filmul artistic „Miracolul de pe strada 34” a fost întrerupt de patru ori de publicitate la un interval mai mic de 30 de minute, iar buletinul de știri retransmis „Știrile PRO TV”, a fost întrerupt o dată la un interval de aproximativ 25 de minute. Potrivit art. 66 alin. (3) din CSMA, difuzarea filmelor concepute pentru televiziune, a operelor cinematografice și a programelor de știri poate fi întreruptă de publicitate și/sau de teleshopping o singură dată la un interval de cel puțin 30 de minute.