Adidas va muta producția din Asia înapoi în Europa
-
26 Martie 2015 18:12
Grupul german Adidas intenționează să revoluționeze modalitatea de fabricație pentru a accelera producția de echipamente sportive și a permite clienților să personalizeze și mai mult articolele.
Aceste schimbări vor fi făcute în ideea de a crește vânzările și profitul în următorii cinci ani, transmite Reuters.
Adidas, al doilea producător mondial de echipamente sportive după Nike, a precizat joi că testează o serie de linii automate de producție care îi vor permite să transfere o parte din activitatea de producție din Asia mai aproape de consumatori și magazine, unde clienții vor putea să-și personalizeze bunurile.
„Vom aduce producția înapoi în Europa. Vom aduce producția mai aproape de locul unde sunt piețele principale”, a declarat directorul general de la Adidas, Herbert Hainer, precizând că perioada actuală de șase săptămâni cât durează să transporți bunuri din Asia în Europa este prea mare.
Adidas se așteaptă ca până în 2020 vânzările sale să crească cu 50% până la 22 de miliarde de euro, comparativ cu 14,8 miliarde de euro în 2014, urmând ca profitul net să crească cu 15% pe an, în medie, față de o creștere de 7-10% pe care o așteaptă pentru 2015.
Adidas, companie care în urmă cu un deceniu își vinde produsele doar engros, intenționează să deschidă alte 500-600 de noi magazine urmând ca propriile spații de retail să fie responsabile pentru peste 60% din vânzări, în creștere față de aproximativ jumătate în 2014, urmând ca cifra de afaceri din comerțul electronic să treacă de două miliarde de euro până în 2020, de la 422 milioane în 2014.
De asemenea, Adidas se așteaptă ca în următorii cinci ani fluxul său de lichidități să crească mai repede decât profitul operațional, ceea ce îi va permite să majoreze sumele alocate pentru plata dividendelor până la 30-50% din profitul net de la 20-40% anterior.