„Podul de Flori de la Ungheni”. Când vor începe lucrările de construcție a primului pod rutier peste Prut

  • 09 Februarie 18:03
„Podul de Flori de la Ungheni”. Când vor începe lucrările de construcție a primului pod rutier peste Prut News.ungheni.org

Lucrările de execuție a podului rutier la nivel de autostradă peste Prut de la Ungheni vor începe pe 26 aprilie curent. Anunțul a fost făcut de secretarul de stat al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii din România, Irinel Ionel Scrioșteanu, pe pagina sa oficială de Facebook.

Irinel Ionel Scrioșteanu a afirmat că acesta este primul pod nou peste Prut după peste 60 de ani de la ultimul pod construit, fiind „un moment istoric pentru românii de pe ambele maluri ale Prutului”. Totodată, podul de la Ungheni este primul din seria celor cinci poduri noi peste Prut, pe care autoritățile de la Chișinău și București planifică să le construiască. Contractul de proiectare și execuție a lucrărilor la podul de la Ungheni a fost semnat anul trecut.

Pe durata vizitei, părțile implicate au stabilit: vom începe lucrările de execuție pe 26 aprilie 2025. Denumirea podului va fi „Podul de Flori", în cinstea podului de flori de acum 35 de ani (mai 1990). Constructorul va începe pregătirea organizării de șantier. Am discutat cu toate părțile implicate în acest proiect despre aspectele organizatorice necesare pentru un start bun al acestuia. Am obținut deja în timp record Certificatul de urbanism și în Republica Moldova și le mulțumim autorităților și pe această cale. Documentația pentru autorizația de construire este finalizată”, a spus secretarul de stat al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii din România, Irinel Ionel Scrioșteanu.

Citiți șiContractele pentru construcția celor patru poduri peste Prut au fost semnate la Chișinău. Bolea: „Este un prim-pas autentic de apropiere între Republica Moldova și România”

Potrivit oficialului, din toamna anului 2026 va fi posibilă circulația pe acest pod, cu descărcările provizorii în drumurile din proximitate, până la finalizarea Autostrăzii Unirii în 2029-2030.

Contractul prevede execuția a 261 m lungime pod nou peste Prut (câte un pod pentru fiecare sens de circulație), două benzi pe sens + trotuar, 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II), 8 m lățime parte carosabilă, 1 km lungime traseu, 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură, punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor.

Podul peste Prut de la Ungheni face parte din proiectul Autostrăzii Unirii A8 și va avea și punct de trecere a frontierei, care va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Durata contractului este de 24 luni, din care 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, în valoare de peste 151,68 milioane lei românești, fără TVA, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei.

Tags

Alte Noutati

LIVE: Matinal cu Victoria Cușnir și Sergiu Scânteian
Meteo Chișinău
-6,71
Cer acoperit de nori
Umiditate:99 %
Vint:3,09 m/s
Tue
-0
Wed
-0
Thu
1
Fri
2
Sat
-0
Arhivă Radio Chișinău